OpenGL скайбокс

OpenGL скайбокс смотреть последние обновления за сегодня на .

OpenGL - Урок 46 - Как создать скайбокс (skybox). Кубические (cubemap) текстуры.

3368
135
44
00:12:44
07.02.2021

Версия OpenGL 2.0 Язык Си Это видео для тех, кто ни разу не использовал OpenGL или другие графические движки. ► Уроки по языку Си - 🤍 ► Ссылка на архив с текстурами - 🤍 В данном видео мы: + 3:17 ОШИБКА - Строка 49 должна быть с параметром GL_TEXTURE_WRAP_T. + узнаем что такое кубическая текстура + узнаем как заполняется кубическая текстура + создадим кубическую текстуру и заполним ее из файлов + узнаем как накладывать кубическую текстуру + отобразим куб и наложим на него кубическую текстуру + научимся работать с кубической текстурой в шейдере + в качестве примера сделаем скайбокс ► Плей лист - 🤍 Уроки по теме: ► WinAPI - Создание окна - 🤍 ► Язык Си - урок 21 - Указатели - 🤍 ► Язык Си - урок 22 - Передача параметров по указателю - 🤍 ► Язык Си - урок 37 - Работа с файлом в бинарном режиме - 🤍 ► Язык Си - урок 40 - Режимы работы с файлом - 🤍 ► Язык Си - урок 47 - Многофайловые проекты - 🤍 ► OpenGL - урок 1 - Первая программа - 🤍 ► OpenGL - урок 8 - Массив вершин. Массив индексов - 🤍 ► OpenGL - урок 35 - Подключение библиотеки GLAD - 🤍 ► OpenGL - урок 36 - VBO. Буфер вершин - 🤍 ► OpenGL - урок 38 - Шейдеры (Shaders), как начать - 🤍 ► OpenGL - урок 40 - GLSL. Язык шейдеров - 🤍 ► OpenGL - Урок 42 - Атрибуты и юниформ перемененные - 🤍 ► OpenGL - Урок 43 - Текстурирование с помощью шейдеров - 🤍 ► OpenGL - Урок 17 - Текстуры, загрузка из файла - 🤍 ► OpenGL - Урок 9 - Перспективная проекция - 🤍 ► OpenGL - Урок 14 - Модуль для управления камерой - 🤍 ► OpenGL - Урок 47 - Отличие GL_CLAMP от GL_CLAMP_TO_EDGE - 🤍 Безвозмездная помощь каналу: VTB - 5368 2900 3162 0349 Антон. Трек в конце: Silent Partner - Black Vulture

OpenGL Tutorial 19 - Cubemaps & Skyboxes

15069
300
44
00:06:09
18.06.2021

👍 297 👎 7 🟦🟦🟦🟦🟦🟦🟦🟦🟦🟥 Last updated on 21/Jan/2023 at 17:01 UTC In this tutorial I'll show you what cubemaps are and how you can implement them into your project as a skybox. - Source Code - 🤍 - HDRI to Cubemap Converter - 🤍 - OpenGL Documentation - 🤍 - Discord Server - 🤍 - Patreon - 🤍 - Timestamps- 0:00 Introduction & Cubemaps Explanation 0:34 Creating the Cubemap 1:48 Cubemap Weirdness 2:43 Skybox Vertex Shader 3:44 Skybox Fragment Shader 3:54 Shader Program 4:04 Drawing the Skybox 5:02 Final Result & Errors Advice 5:59Ending - References - 🤍 🤍 🤍 #opengl #opengltutorial #computergraphics #cpp #visualstudio #skyboxes

OpenGL C++ : Load Model and SkyBox DEMO

395
12
2
00:00:39
21.06.2020

Выкладываю свой прогресс изучения OpenGL по урокам 🤍 переведенная версия на русский язык (🤍 - instagram: 🤍

OpenGL Tutorial 11 (QS) – Cubemap Skyboxes (Visually Demystifying)

168
1
0
00:14:29
02.09.2022

Line of sight is the real magic… Skyboxes work all by themselves! In fact, if you printed 6 photographic images and arranged them as a cube, and then stood on a stool so that your head was positioned at the centre, you’d then be looking at a 360-degree view of the world. The optical principles explained and demonstrated throughout this tutorial, also apply to game engines such as Unity and Unreal Engine, and therefore OpenGL is just one of any number of graphics APIs to which they apply. Sky-spheres are optically equivalent to skyboxes, which means standing at the centre of a sphere looks exactly the same as when standing at the centre of a cube. Fullscreen quad! Indeed… it’s perfectly possible (programmatically) to display a sky-world by rendering a full-screen quad and calculating the direction vectors of the view frustum in object space. In computer graphics, although camera lens distortion doesn’t occur when rasterising the geometry of primitives such as triangles – perspective distortion (AKA field of view distortion) does occur. Here’s a great article which talks about different types of lens and perspective distortions: 🤍 Visit 🤍 to acquire all the source code for each OpenGL Quick Start tutorial episode. That way you can just copy and paste rather than typing it all in. 00:00 - Introduction 00:20 - What a skybox is 02:21 - Field of view value 03:25 - HDRI Equirectangular images 05:29 - Skybox exported from Blender 06:21 - Reversing UV texture coordinates 07:06 - Blender's environment texture 07:33 - Sky-world method 1 (Importing model) 09:25 - Sky-world method 2 (Cubemap sampler) 12:28 - Sky-world method 3 (Fullscreen quad) Equirectangular images - 🤍 Panorama to Cubemap - 🤍 Qbit Skybox Generator - 🤍 360 Tool Kit - 🤍 NVIDIA Cube Maps article - 🤍 Stack Overflow - Fullscreen quad - 🤍

Qt + OpenGL ES 2.0 Tutorial 5 SkyBox Окружение

2405
39
7
00:44:04
28.05.2017

В этом уроке я показываю как написать и использовать класс SkyBox для имитации окружения вокруг трехмерной сцены. Данный подход хорош тем, что не требует много ресурсов, так как в основе skybox'а лежит обычный куб с восемью вершинами. Следующий урок: 🤍 Предыдущий урок: 🤍

OpenGL with Python Tutorial 18: Skybox

687
10
6
00:31:06
29.08.2021

code: 🤍 Playlist: 🤍 Patreon: patreon.com/user?u=58955910

OpenGL 3D Game Tutorial 27: Skybox

78166
823
291
00:20:47
07.02.2015

LWJGL tutorial series on how to create a 3D Java game with OpenGL! Programming a skybox this week using cube map textures! Download PNGDecoder: 🤍 or 🤍 Downloadable Source Code: 🤍 Skybox Textures: 🤍 OpenGL Textures Info: 🤍 Loads of skyboxes: 🤍 Common Problems: -Due to hardware limitations on some computers you may see some visible seams at the edges of the skybox. If this is the case then add these two lines to the end of the loadCubeMap() method, just before returning the texID: GL11.glTexParameteri(GL13.GL_TEXTURE_CUBE_MAP, GL11.GL_TEXTURE_WRAP_S, GL12.GL_CLAMP_TO_EDGE); GL11.glTexParameteri(GL13.GL_TEXTURE_CUBE_MAP, GL11.GL_TEXTURE_WRAP_T, GL12.GL_CLAMP_TO_EDGE); Support the series on Patreon: 🤍 Facebook Page: 🤍 Tumblr: 🤍 Instagram: 🤍 Twitter: 🤍 Check out my game on IndieDB: 🤍 End of video music- Kai Engel, "Waking Stars": 🤍

[OpenGL и PascalABC.net] №31. SkyBox или небесное окружение

527
27
4
00:18:06
16.08.2019

Всем привет! Это новый цикл уроков по изучении графической библиотеки OpenGL. На данном уроке мы создадим SkyBox или небесный куб, который будет создавать окружать персонажа. Ссылка на сайты с skybox'ом: 🤍 🤍 Исходники к видео: 🤍 Музыка - New_Land - ALBIS

Как делают небо (скайбоксы) в играх — секреты графики

179251
15732
331
00:08:15
06.01.2021

На курсе Hard Surface от XYZ School вам расскажут о главных принципах дизайна и научат применять их для создания оружия и техники: 🤍 Наш сайт: 🤍 Больше контента в нашем паблике: 🤍 или телеграм-канале: 🤍 В этом ролике расскажем как развивались и как работают технологии создания неба в играх, а ещё ветра и даже торнадо. Текст: Валентин Шакун, Артемий Леонов, Артём Калеев Голос: Алексей Луцай, Игорь Максимов Монтаж: Саша Уэйн Курсы XYZ: 🤍 Заработай на партнёрской программе: 🤍 Подкаст: 🎧 iTunes — 🤍 🔊 Я.Музыка — 🤍 📻 SoundCloud — 🤍 Instagram: 🤍 Вконтакте: 🤍 Facebook: 🤍 Telegram: 🤍

C++ skybox in OpenGL

1509
11
0
00:04:00
23.04.2019

using Open GL to render a skybox and creating a trackball function that allows us to look around in the environment

C++ OpenGL Tutorial - 32 - 3D Textures/Cubemaps/Skybox

2200
32
4
01:05:20
27.08.2020

In this video, we look into 3D textures, or cubemaps. We go through the entire process of generating one, inserting images, and rendering it. We also add some cool functionality that connects to the variable logging from last video. • Skybox Image Source: 🤍 • Skybox Image Folder (Split up): 🤍 • Skybox Vertices: 🤍 • Desmos Sinusoid Graph: 🤍 • Website: 🤍 • Twitter: 🤍 • Discord: 🤍 • This Github Repo: 🤍 • This Playlist: 🤍 Listened to the album, One, by C418 (c418.org).

Воксельный движок на C# + OpenGL, skybox

243
20
2
00:06:15
15.06.2021

Новое увлечение SuperAnt-a, он пишет Voxel Engine на C# и OpenGL. Дискорд сервер: 🤍 0:00 Небо, солнце, луна 3:20 Фриз из-за тригонометрических функций p.s. Я не учу как надо делать. Я просто делюсь своими знаниями.

Galaxy skybox cubemap 4k texture + grid texture ground for modern OpenGL C++ version 3.3.0 core

256
3
0
00:03:05
12.10.2021

I decided 2 months ago to finally make that plunge towards modern OpenGL after spending over a year and a half on SFML 2d Graphics. This was and is probably the most difficult API to understand. Libraries used to complement 3.3.0 core profile are GLFW3, GLAD, GLM, ImGui, and STB image. Precompiled headers were also used to speed up compile times. This is an example of a galaxy Nebula skybox + a ground grid texture running on CodeBlocks x64 20.03 running openGL version 330 core profile. This incorporates a 4k exr galaxy image converted to png file format then converted again to 6 cube faces to be sampled using samplerCube for a skybox environment. (Note: I don't mean the video is in 4k, the actual image is in 4k for better skybox detail) The ground object is a cube as well just scaled down and wide accordingly to resemble the floor. Texture is a simple png grid from Photoshop with GL_REPEAT for a grid-like appearance. The texture coordinates are also within the vertex buffer and defined in the Vertex shader along with rgba values which are then both sent to the Fragment shader to be used via uniform sampler2D. This results in an interpolated color range + a grid texture without alpha blending. The glGenerateMipmap() function was manually set to prevent excess blurriness at large distances. Without this the far horizon would look too jagged and results in an artifact mess. However by not setting it manually it becomes TOO blurry. I should incorporate anisotropic filtering but that requires OpenGL 4.6 I believe. Other things included here are camera matrix transformations for freelook with mouse events, middle mouse button event, WSAD keyboard events using GLFW3 and ImGui library for data info and docking feature. Framebuffer size callback also changes on window resizing, and vertex buffer vertices size was reduced by re-using the same vertices and using index buffer (GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER) for both ground object and cubemap. The 4k cubemap seems to really make a difference. I've tested with lower resolutions with 1024 and 2048 pixels. The latter would be the minimum for background detail but as you go up the loading times get a bit longer. (On 4k image cubemaps initial loading takes several seconds more) Using desktop i9-9900k + RTX 3090 Founders Edition. Need to implement lighting by including Phong shader model using ambient, diffusion, and specular then revisiting this. Once I get that down I'd like to move on to spherical objects and then hopefully physics and particles again. I miss tinkering with particles so much!

OpenGL #5 - текстуры

2514
80
8
00:13:25
04.07.2019

GitHub проекта: 🤍 Discord Server: 🤍 Мои соцсети: VK: 🤍 Twitch: 🤍 Поддержка канала: 🤍 Скидка на 5 евро - FWHWYA95 🤍

OpenGL Skybox

335
1
0
00:00:11
20.03.2015

OpenGL Demo

OpenGL (SDL,C++) tutorial 15 - skybox

16138
90
42
00:25:09
04.09.2011

In this tutorial I tell you what a skybox is, and we implement it. Source: 🤍 🤍 🤍 And here is a zip with the images (I hope MediaFire will not delete it): 🤍

[OpenGL]SkyBox

84
2
0
00:00:35
21.12.2020

Как сделать СВОЙ СКАЙБОКС? v2.0 | How to make your OWN SKYBOX v2.0

3714
196
43
00:03:39
27.02.2021

Архив : 🤍 🤍 МОЙ ВТОРОЙ КАНАЛ, ВЕСЬ АКТИВ ТЕПЕРЬ ТАМ 🤍 DISCORD - 🤍 ПРИЯТНОГО ПРОСМОТРА! НАСТРОЙКИ 🤍 DONATIONALERTS 🤍 МОЙ ВК и ТУДА ЖЕ ПО РЕКЛАМЕ 🤍 SOUNDCLOUD 🤍 ROBLOX 🤍 TWITTER 🤍 STEAM 🤍

SkyBox Reflection - OpenGl

108
0
1
00:00:36
21.05.2021

Cube that simulates reflection made with OpenGL Git: 🤍

OpenGL 3D Game Tutorial 43: Post-Processing Effects

33467
510
108
00:10:38
18.04.2016

LWJGL tutorial series on how to create a 3D Java game with OpenGL! The basics of post processing effects using OpenGL! FBO tutorial: 🤍 Post Processing code: 🤍 Support the series on Patreon: 🤍 Upcoming tutorials: - 3D Colour picking - Pixel Buffer Objects - Post processing effects - Geometry shader - Animation (later this year) Future Tutorial Series: - Game Audio - Multiplayer - Advanced Game Dev Concepts - OpenGL Optimizing Techniques Previous tutorial topics: - Display - VAOs and VBOs - Rendering a quad - Rendering using glDrawElements - Shader introduction - Coloring using shaders - Texturing - Matrices, moving and rotating - Loading 3D OBJ models - Lighting I - Lighting II - Optimizations - Transparency - Fog - Multitexturing - Player Movement - 3rd Person Camera - Mipmapping - Terrain Generation - Terrain Collision Detection - Texture Atlases - GUIs/HUDs - Multiple Light sources - Point light attenuation - Skybox - Day/Night - 3D Mouse Picking - Water - Cel Shading - Normal Mapping - Rendering Text - Signed Distance Field Fonts - Particle Effects - Random Terrain Generation - Shadow Mapping - PCF - Antialiasing - Anisotropic Filtering - Exporting the project - Post Processing basics Tumblr: 🤍 Facebook Page: 🤍 Instagram: 🤍 Twitter: 🤍 Check out my game on IndieDB: 🤍 Contact me: thinmatrix🤍gmail.com End of video music- Kai Engel, "Waking Stars": 🤍

OpenGL Tutorial | OpenGL Screencast Video Tutorial HD 21: Skybox

8068
25
2
00:03:45
26.12.2012

🤯 Support * 🤍 * 🤍 NEW! Check out my WebGL Series here (99+ videos): 🤍 and 3D Math fundamentals here (28+ videos): 🤍 In this screencast (OpenGL video tutorial), I explain how to create a skybox in your OpenGL program. See the blog post at: 🤍

[OpenGL и PascalABC.net] №33. Silent Hill или создание тумана

1322
57
16
00:10:46
03.09.2019

Всем привет! Это новый цикл уроков по изучении графической библиотеки OpenGL. На данном уроке создадим эффект тумана. Исходники к видео: 🤍 Музыка - New_Land - ALBIS

OpenGL Camera and sky box

100
0
0
00:01:19
02.11.2017

Jack Editor Урок 13 Создание солнца и skybox

713
32
18
00:11:40
10.01.2022

Заходите в мою группа в контакте 🤍 Half-Life Sky List 🤍 Сайт J.A.C.K. Editor (бесплатная версия) - 🤍 Версия в Steam J.A.C.K. Editor (платная) - 🤍 Ставьте лайк если было полезно или интересно.

SkyBox OpenGL

329
0
0
00:00:22
18.11.2012

GL_TEXTURE_CUBE_MAP FIXED PIPELINE

opengl procedural skybox shader

114
8
1
00:01:15
27.02.2022

wip game engine

OpenGL Skybox

186
1
0
00:00:43
22.01.2017

Making SkyBox using OpenGL(C language) in VisualStudio 2015 🤍 and 🤍

OpenGL - Урок 8 - Массив вершин. Массив индексов.

8087
232
25
00:07:43
26.07.2020

Версия OpenGL 1.1 Это видео для тех, кто ни разу не использовал OpenGL или другие графические движки. Но прошел предыдущие 7 уроков. ► Уроки по языку Си - 🤍 В этом видео мы: + создадим массив вершин + узнаем как рисовать при помощи массива вершин + узнаем что такое массив цветов + отобразим все вершины, используя массив цветов + изучим массив индексов + отобразим примитивы, используя массив индексов + узнаем отличие процедур glDrawArrays и glDrawElements ► Плей лист - 🤍 Уроки по теме: ► Создание окна - 🤍 ► Простая анимация - 🤍 ► Урок 6 - Процедуры, функции, передача параметров - 🤍 ► урок 21 - Указатели - 🤍 ► урок 22 - Передача параметров по указателю - 🤍 ► OpenGL - Урок 1 - Первая программа - 🤍 ► OpenGL - Урок 2 - Простые примитивы - 🤍 ► OpenGL - Урок 3 - Матрица преобразований - 🤍 ► OpenGL - Урок 5 - ДЗ уроков 1, 2 и 3 - 🤍 Безвозмездная помощь каналу: VTB - 5368 2900 3162 0349 Антон.

OpenGL. 15 - Освещаем куб (Windows+Linux)

687
12
8
00:06:42
30.04.2020

Запуск под Windows с нуля: 🤍 Исходный код (Windows): 🤍 Исходный код (Linux): 🤍 Параметры освещения в зависимости от материалов: 🤍 Плейлист по OpenGL (C, Linux/Windows): 🤍 Для самообразования я использовал следующие 4 источника: 1. 🤍 2. 🤍 3. 🤍 4. 🤍 При желании используйте их) Сразу говорю, из 2-го туториала уроки №2 и №3 могут не заработать, т.к. 🤍 . Советую туториал №4, но там вместо библиотеки glut используется равносильная ей библиотека glfw. Замечу, что в своих видео я самостоятельно устанавливаю нужные библиотеки по мере необходимости и не использую какие-либо дополнительные файлы, поэтому Вы чётко контроллируете весь процесс при разработке.

OpenGL Model Loading, Skybox & Environment Mapping | OpenGL - C++

13
2
0
00:02:36
21.08.2022

OpenGL Model Loading, Skybox & Environment Mapping | OpenGL - C

OpenGL 3D Game Tutorial 38: Shadow Mapping (1/2)

64663
965
197
00:20:00
25.01.2016

LWJGL tutorial series on how to create a 3D Java game with OpenGL! Delving into shadow mapping this week! Watch the FBO tutorial: 🤍 Download the shadows package: 🤍 Projection matrix code: 🤍 Screenshot hints: 🤍 Support the series on Patreon: 🤍 Upcoming tutorials: - Shadows - Post processing - Geometry shader Future Tutorial Series: - Game Audio - Multiplayer - Advanced Game Dev Concepts - OpenGL Optimizing Techniques Previous tutorial topics: - Display - VAOs and VBOs - Rendering a quad - Rendering using glDrawElements - Shader introduction - Coloring using shaders - Texturing - Matrices, moving and rotating - Loading 3D OBJ models - Lighting I - Lighting II - Optimizations - Transparency - Fog - Multitexturing - Player Movement - 3rd Person Camera - Mipmapping - Terrain Generation - Terrain Collision Detection - Texture Atlases - GUIs/HUDs - Multiple Light sources - Point light attenuation - Skybox - Day/Night - 3D Mouse Picking - Water - Cel Shading - Normal Mapping - Rendering Text - Signed Distance Field Fonts - Particle Effects - Random Terrain Generation - Shadow Mapping Tumblr: 🤍 Facebook Page: 🤍 Instagram: 🤍 Twitter: 🤍 Check out my game on IndieDB: 🤍 Contact me: thinmatrix🤍gmail.com End of video music- Kai Engel, "Waking Stars": 🤍

[EN/RU] OpenSource S01E13: skyboxes contd #programming #C #OpenGL

175
11
0
02:09:54
18.11.2017

Multistreaming with 🤍

OpenGL CubeMap Skybox, Phong Shading, Reflections

199
5
4
00:01:40
08.12.2021

This is a basic beach scene I created in C/GLSL (OpenGL) for a Computer Graphics assignment. It is complete with a skybox (cube map texture), objects with reflective surfaces (cube, sphere, torus, and cylinder primitives), and lighting using the Phong shading model. ~ The skybox is a cube map texture of an HDR image that comes from the Humus website: 🤍 The one I used is titled "San Francisco 4". I implemented Phong shading by programming and adding diffuse, ambient, and specular light components. Basically, I assign material characteristics to objects when I create them in the driver program; then in the fragment shader I manipulate the color depending on the effect I want the object to have (for example, reflective objects have different effects than non reflective objects). I use that new color to calculate the diffuse and ambient components. Finally I add them together with the specular component and the result is the directional light (out variable). To create the skybox and reflective objects, I use the cube map texture in the fragment shader (mirrored for reflective objects). ~ The background ocean sound comes from this video: 🤍 ~ If you read this far, here is a sneak peek at my next personal project: I am going to try to recreate the court room setting of Danganronpa in OpenGL, and include sprites of the characters! However, before I can do that, I must finish the final project for my 3D Modeling/Animation class and all my exams which all occur on 9 and 10 December! I will upload my 3D modeling final project if it comes out well enough. ~ This was for Assignment #7 (the final assignment) in my CS 4722: Computer Graphics and Multimedia class at KSU. It was due 8 December 2021 at 11:59 PM. #ComputerGraphics #OpenGL

[OpenGL и PascalABC.net] №32. Создание реки или бегущего потока воды

895
36
15
00:13:35
21.08.2019

Всем привет! Это новый цикл уроков по изучении графической библиотеки OpenGL. На данном уроке мы создадим водную анимированную поверхность воды. Исходники к видео: 🤍 Музыка - New_Land - ALBIS

OpenGL Skybox 101 without a CubeMap Texture

234
1
0
00:01:26
01.11.2020

So here is an invite to my Discord server, bring your troubles, worries, concerns, ideas and friends! 🤍

OpenGL - Урок 38 - Шейдеры (Shaders), как создать, подключить и использовать.

11426
348
32
00:13:18
21.12.2020

Версия OpenGL 2.0 Язык Си Это видео для тех, кто ни разу не использовал OpenGL или другие графические движки. ► Уроки по языку Си - 🤍 В данном видео мы: + напишем простейший вершинный и фрагментный шейдеры + загрузим шейдеры из файла + скомпилируем шейдеры и проверим результат компиляции + активируем наши шейдеры и с их помощью отобразим треугольник ► Плей лист - 🤍 Уроки по теме: ► WinAPI - Создание окна - 🤍 ► Язык Си - урок 21 - Указатели - 🤍 ► Язык Си - урок 22 - Передача параметров по указателю - 🤍 ► Язык Си - урок 37 - Работа с файлом в бинарном режиме - 🤍 ► Язык Си - урок 40 - Режимы работы с файлом - 🤍 ► Язык Си - урок 47 - Многофайловые проекты - 🤍 ► OpenGL - урок 1 - Первая программа - 🤍 ► OpenGL - урок 8 - Массив вершин. Массив индексов - 🤍 ► OpenGL - урок 35 - подключение библиотеки ГЛАД - 🤍 Безвозмездная помощь каналу: VTB - 5368 2900 3162 0349 Антон. BTC - bc1q72jw5p572ck24wh7kev5cnqvv4wwufc8q2zy9l 🤍 Трек в конце: Silent Partner - Black Vulture

Skybox OpenGL program

498
3
0
00:00:28
13.10.2013

made with ezvid, free download at 🤍

OpenGL - Урок 47 - Отличие GL_CLAMP от GL_CLAMP_TO_EDGE. Подробно про текстурные функции.

1337
83
13
00:10:55
16.02.2021

Версия OpenGL 2.0 Язык Си Это видео для тех, кто ни разу не использовал OpenGL или другие графические движки. ► Уроки по языку Си - 🤍 В данном видео мы: 0:00 вступление 0:41 подготовка 1:56 из чего состоит текстура 2:48 базовые настройки для теста 3:15 тестируем GL_CLAMP_TO_BORDER 3:15 как задать цвет границы текстуры 4:31 тестируем GL_CLAMP 4:59 тестируем GL_CLAMP_TO_EDGE 5:54 тестим GL_REPEAT и GL_MIRRORED_REPEAT 7:11 кубмап и текстурные координаты 8:04 GL_LINEAR для кубмапа и причины артефактов 8:51 исправление артефактов - GL_CLAMP_TO_EDGE 9:20 исправление артефактов - GL_TEXTURE_CUBE_MAP_SEAMLESS ► Плей лист - 🤍 Уроки по теме: ► WinAPI - Создание окна - 🤍 ► OpenGL - урок 1 - Первая программа - 🤍 ► OpenGL - урок 8 - Массив вершин. Массив индексов - 🤍 ► OpenGL - урок 36 - VBO. Буфер вершин - 🤍 ► OpenGL - урок 38 - Шейдеры (Shaders), как начать - 🤍 ► OpenGL - урок 40 - GLSL. Язык шейдеров - 🤍 ► OpenGL - Урок 42 - Атрибуты и юниформ перемененные - 🤍 ► OpenGL - Урок 43 - Текстурирование с помощью шейдеров - 🤍 ► OpenGL - Урок 9 - Ортогональная и перспективная проекции - 🤍 ► OpenGL - Урок 14 - Модуль для управления камерой - 🤍 ► OpenGL - Урок 17 - Наложение текстур, загрузка из файла - 🤍 ► OpenGL - урок 35 - Подключение библиотеки GLAD - 🤍 ► OpenGL - урок 46 - Как создать скайбокс - 🤍 Безвозмездная помощь каналу: VTB - 5368 2900 3162 0349 Антон. Трек в конце: Silent Partner - Black Vulture

OpenGL 3D Game Tutorial 42: Exporting a LWJGL Game

44601
607
212
00:11:21
25.03.2016

LWJGL tutorial series on how to create a 3D Java game with OpenGL! How to export your LWJGL project to a jar file. Sorry for missing last week's tutorial, and for the lack of devlog this week! I was ill last weekend and at the beginning of this week, so all that I've had time to work on since the last devlog video was this tutorial. Sorry about that! I'll be back to the usual schedule next week. JarSplice: 🤍 Smoothstep alternative: 🤍 Support the series on Patreon: 🤍 Upcoming tutorials: - 3D Colour picking - Pixel Buffer Objects - Post processing - Geometry shader - Animation (later this year) Future Tutorial Series: - Game Audio - Multiplayer - Advanced Game Dev Concepts - OpenGL Optimizing Techniques Previous tutorial topics: - Display - VAOs and VBOs - Rendering a quad - Rendering using glDrawElements - Shader introduction - Coloring using shaders - Texturing - Matrices, moving and rotating - Loading 3D OBJ models - Lighting I - Lighting II - Optimizations - Transparency - Fog - Multitexturing - Player Movement - 3rd Person Camera - Mipmapping - Terrain Generation - Terrain Collision Detection - Texture Atlases - GUIs/HUDs - Multiple Light sources - Point light attenuation - Skybox - Day/Night - 3D Mouse Picking - Water - Cel Shading - Normal Mapping - Rendering Text - Signed Distance Field Fonts - Particle Effects - Random Terrain Generation - Shadow Mapping - PCF - Antialiasing - Anisotropic Filtering - Exporting the project Tumblr: 🤍 Facebook Page: 🤍 Instagram: 🤍 Twitter: 🤍 Check out my game on IndieDB: 🤍 Contact me: thinmatrix🤍gmail.com End of video music- Kai Engel, "Waking Stars": 🤍

Назад
Что ищут прямо сейчас на
OpenGL скайбокс magixx петрик 鳥巢 geekbrains loader page Nginx Web Server reFX Nexus 2 Your Windows License Will Expire Soon SuPung shindo life gold renshiki bloodline OLD SIREN HEAD VS NEW SIREN HEAD refx nexus 2 House веб дизайн с нуля jquery slick slider 主橋速遞 活力無限 MANNER 延線 cosmosi Maung Burma heidisql